مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

مشاوران دیجیتال مارکتینگ به پر کردن شکاف بین کسب‌وکارها و دنیای دیجیتال آنلاین کمک می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا محصولات، خدمات و برند خود را به شیوه‌ای درست بازاریابی کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش به ادامه مطلب بروید!

مشاور دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و دیجیتال مارکتینگ چه می کند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و دیجیتال مارکتینگ چه می کند؟

در عصر دیجیتال امروز، تغییرات سریع و تکامل در فناوری مدرن شاهد تغییر در نحوه عملکرد کسب‌وکارها بوده است. فروشگاه‌های سنتی آجر و ملات به سرعت حضور آنلاین قدرتمندی را در مدل‌های کسب‌وکار خود وارد می‌کنند – با اینکه برخی از برندها به سادگی به کسب‌وکارهای کاملاً آنلاین تبدیل می‌شوند.

به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ فرآیند جذب مخاطب هدف شما با استفاده از فناوری و ابزار آنلاین مربوطه است. این ابزارها شامل طراحی و توسعه وب، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، خرید تبلیغات و رسانه های اجتماعی است، اما محدود به آنها نیست.

با تعداد فزاینده ای از برندها که به دنبال تقویت حضور دیجیتال آنلاین خود هستند، اکنون تقاضای فزاینده ای برای کارشناسان یا مشاوران بازاریابی دیجیتال وجود دارد. این بازاریاب ها بسیار ماهر هستند و دانش تخصصی در مورد انواع روش های دیجیتال مارکتینگ دارند.


مسئولیت های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ

مسئولیت های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ

نقش یک متخصص بازاریابی دیجیتال متفاوت است و اگر اغلب نقشی متنوع دارد. آنها طیف وسیعی از چالش‌های مرتبط با رشد حضور کسب‌وکار آنلاین را بر عهده می‌گیرند.

بسته به کاری که برای انجام آنها استخدام شده اند، ممکن است حضور آنلاین فعلی را تجزیه و تحلیل کنند، استراتژی های بازاریابی موثری را طراحی کنند و ابزارهای مناسب را برای استقرار راه حل های بازاریابی تحقیق کنند.

مسئولیت اصلی آنها اطمینان از حداکثر استفاده از تمام ابزارها و استراتژی های قابل اجرا است - و اجازه دادن به یک نام تجاری یا کسب و کار برای دسترسی به مشتریان خود در مستقیم ترین (و مقرون به صرفه ترین) روش ممکن.

 

مشاور بازاریابی دیجیتال چه وظایفی دارد؟

-کشف فرصت‌ها و پلتفرم‌های جدید که از طریق آن کسب‌وکار ممکن است با مشتریان فعلی درگیر شود و مشتریان جدید را جذب کند.
-انجام تجزیه و تحلیل بازار برند موجود در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی
-ارزیابی روش های موجود برای بازاریابی دیجیتال از طریق سئو، مدیریت جامعه، بازاریابی ایمیلی، کمپین های تبلیغاتی و غیره.
-استراتژی و ایجاد روش های بازاریابی موثر برای یک برند.
-مدیریت کمپین های بازاریابی دیجیتال با استفاده از ایمیل، رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه.
-بهبود نام تجاری به منظور دستیابی به مشتریان احتمالی بیشتر.
-بهبود تعامل و ارتباطات برند
-هماهنگی پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی برای محتوا
-شروع کمپین های بازاریابی ایمیلی و/یا ارسال ایمیل های داخلی
-اولویت بندی سئوی وب سایت برند
-نظارت و گزارش تجزیه و تحلیل کمپین


مشاوران دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

مشاوران دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

مانند هر نقش دیگری، برای موفقیت، مهارت های خاصی برای یک مشاور بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به موفقیت لازم است. درک نحوه عملکرد اینترنت برای ابتکار بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. آنها باید بدانند که چگونه از پلتفرم های دیجیتال به عنوان ابزاری موفق برای بازاریابی استفاده کنند.

آگاهی از پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی و نحوه کار آنها – چه به صورت فردی و چه جمعی – یک مهارت مهم برای یک بازاریاب دیجیتال است.

همچنین برای یک متخصص بازاریابی دیجیتال ضروری است که بتواند داده‌های گزارش‌های جمع‌آوری شده را تجزیه و تحلیل کند و پیشرفت فقدان آن‌ها را در رابطه با برنامه بازاریابی یک برند تعیین کند.

بنابراین، ترکیبی از مهارت‌های تکنیکی و خلاقانه برای حل مسئله مورد نیاز است (چند وظیفه‌ای نیز یک توانایی عالی برای داشتن است!).

 

مهارت های مهم برای مشاور دیجیتال مارکتینگ:

-آشنایی با ابزارها و استراتژی های رسانه های اجتماعی در حال ظهور
-توانایی شناسایی گرایش های دیجیتال مارکتینگ
-با الزامات و دستورالعمل های مختلف پلت فرم رسانه های اجتماعی آشنا است
-بازاریابی آنلاین
-مهارت های تبلیغاتی ( روابط عمومی آفلاین )
-مهارت های تحلیلی قوی و حل مسئله خلاق
-مسئولیت پذیری و تمرکز بر اهداف
-کپی رایتینگ
-بازاریابی ورودی و خروجی
-SEO / SEM
-رهبری قوی و مهارت های تیمی
-رفتارهای حرفه ای و توانایی مقابله با تعارض
-مهارت شنیداری و درک خوب


زمینه

زمینه

اکثر مشاوران دیجیتال مارکتینگ از یک پیشینه بازاریابی سنتی هستند و افرادی هستند که با موفقیت روند بازاریابی دیجیتال را دنبال کرده اند.

به طور کلی، کارمندان به دنبال مدرک لیسانس هستند. برای نقش های ارشد، مدرک کارشناسی ارشد ممکن است ارزشمند باشد.

گواهینامه در بازاریابی دیجیتال می تواند جایگاه شما را نزد یک کارفرمای بالقوه بسیار بهبود بخشد و همچنین دانش عمیقی از صنعت بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.


فریلنسری به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال – آیا برای فریلنسری جایگاه خوبی است؟

فریلنسری به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال – آیا برای فریلنسری جایگاه خوبی است؟

اگر در جستجوی شغل آزاد به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال با این مقاله برخورد کردید، خوش شانس هستید! با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود، بازاریابی دیجیتال یک حوزه راه دور است که می‌تواند توسط هر کسی از هر کجا انجام شود.

با مشتریان بیشتری که به دنبال دیجیتالی کردن کسب و کار خود هستند، مشتریان مختلفی را برای کار با آنها در سراسر جهان پیدا خواهید کرد. شما می توانید با آزمایش استراتژی ها، جستجوی دانش در پلتفرم های دیجیتال مختلف و صحبت با کارشناسانی که در جوامع آنلاین در دسترس شما هستند، چیزهای زیادی یاد بگیرید.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال آزاد، می‌توانید در یکی از حوزه‌های بازاریابی زیر نیز تخصص داشته باشید: کپی‌نویسی، سئو، بازاریابی ایمیلی، طراحی وب، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، یا تبلیغات فیس‌بوک.


صادق معنوی
محمد صادق معنوی
مدرس، منتور و مشاور دیجیتال مارکتینگ

من محمد صادق معنوی دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت کسب و کار هستم. من در سال های گذشته به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ با کسب و کارهایی در ابعاد مختلف و در صنایع مختلف همکاری داشته ام. و به آنها کمک کرده ام تا دید آنلاین خود را افزایش دهند، سرنخ ایجاد کنند و درآمد خود را از طریق استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ موثر افزایش دهند. بیشتر



مقاله قبلیشرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ
مقاله بعدیبازاریابی دیجیتال: راهنمای کامل بازاریابی آنلاین شما
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه