امروزه شبکههای اجتماعی ابزاری برای توسعه کسبوکارهای کوچک و بزرگ به شمار میآید. شبکههای اجتماعی میتواند به سازمانها و شرکت ها کمک کند تا از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات با کمترین هزینه و بیشترین بازده استفاده کنند. شبکههای اجتماعی فقط ابزار سرگرمی نیستند. شبکههای اجتماعی ابزار موفقیت در دنیای دیجیتال هستند.
استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی (مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین) برای ترویج محصولات یا خدمات، تعامل با مشتریان و ساخت آگاهی از برند. این شامل پستهای ارگانیک و تبلیغات پرداختی است.