مصرفکنندگان امروزی باهوش هستند و کمتر تحت تأثیر تکنیکهای فروش سنتی قرار میگیرند. با توجه به اینکه ۹۰٪ از تصمیمگیرندگان هرگز به تماسهای سرد پاسخ نمیدهند، دیگر کافی نیست که یک ذهنیت یکسان برای همه در برنامه فروش آنلاین سازمان خود اتخاذ کنید.
ضروری است که تلاشهای تیم فروش خود را متناسب با فرد تنظیم کنید. اساساً، بخش بزرگی از فروش اجتماعی، فکر کردن به مسائل از دیدگاه مشتری و نزدیک شدن به آنها با یک مقدمه گرم است، نه یک سخنرانی سرد و غیرشخصی - و این یک مهارت ضروری و ارزشمند است.
وقتی صحبت از فروش میشود، مهمترین چیزی که اینترنت در آن برتری دارد، توسعه روابط است. در کنار ایجاد روابط، اینترنت فرصتی برای ایجاد اعتماد با مشتریان موجود و بالقوه و در نهایت افزایش فروش ارائه میدهد.
موفقیت این تاکتیک توسط افراد تأثیرگذاری مانند فوربس گزارش شده است، به طوری که ۷۸ درصد از فروشندگانی که از پلتفرمهای اجتماعی استفاده میکنند، نسبت به همتایان خود که از رسانههای غیراجتماعی استفاده میکنند، عملکرد بهتری دارند و ۲۳ درصد از سهمیه خود فراتر رفتهاند.
اینترنت مخربترین نیرویی است که در طول عمرم دیدهام. عملکردهای فروش به دلیل ضرورت محض، دستخوش تحول عظیمی شدهاند. دلیل تغییر آنها، پاسخ مستقیم به این واقعیت است که خریدار در حال تغییر است - جیل رولی، مبلغ فروش اجتماعی
برای رقابت در عرصه دیجیتال، IBM تصمیم گرفت استراتژی فروش خود را متناسب با نیازهای مصرفکننده امروزی تنظیم کند.
آیبیام با همکاری موسسه بازاریابی دیجیتال ، شیوه فروش خدمات فناوری اطلاعات خود به مصرفکنندگان را از طریق یک برنامه فروش دیجیتال سفارشیسازیشده متحول کرد. این برنامه، تیم فروش داخلی شرکت را برای دسترسی به مشتریان بالقوه با استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی آموزش میداد.
نتایج باورنکردنی بود. در سطح جهانی، ۸۰٪ از فروشندگان اعلام کردند که گواهینامه سفارشی در فروش دیجیتال حرفهای، تواناییهای فروش آنها را افزایش داده یا خواهد داد، در حالی که ۸۴٪ احساس میکردند که این برنامه به آنها کمک میکند تا در شغل خود عملکرد بهتری داشته باشند.
با توجه به موفقیت این برنامه، IBM قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۶، تمام نیروی کار جهانی خود را در برنامه فروش اجتماعی آموزش دهد.