شرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

در مورد الزامات، وظایف، مسئولیت ها و مهارت های کلیدی که باید در شرح شغل مشاور بازاریابی دیجیتال باشد، بیاموزید.


مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاوران دیجیتال مارکتینگ موثرترین راه های تبلیغات یا بازاریابی محصولات یا خدمات شرکت ها را با استفاده از فناوری های دیجیتال مختلف شناسایی می کنند. آنها استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال سفارشی را توسعه می‌دهند، بهبودهایی را برای استراتژی‌های موجود پیشنهاد می‌کنند و فرصت‌هایی را برای افزایش تعامل مشتری شناسایی می‌کنند.


الگوی شرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

الگوی شرح شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

وظیفه یک مشاور بازاریابی دیجیتال با تجربه توسعه و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر برای کمک به مشتریان در دستیابی به اهداف تجاری سازمان است. مسئولیت‌های مشاور بازاریابی دیجیتال شامل تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل برای نظارت بر تعامل مشتری، نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی مشتریان و شناسایی راه‌هایی برای بهبود رتبه‌بندی مشتریان در موتورهای جستجو است. همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت های مشتریان جذاب، آموزنده و کاربرپسند هستند.

یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق باید بتوانید حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کند و پروژه های متعددی را بدون افت کیفیت انجام دهد. در نهایت، یک مشاور بازاریابی دیجیتال برجسته باید از ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال آگاه باشد و همچنین مهارت های تحلیلی، حل مسئله و سازمانی عالی را نشان دهد.


مسئولیت های مشاور دیجیتال مارکتینگ

مسئولیت های مشاور دیجیتال مارکتینگ

-تعیین مناسب ترین مدل های کسب و کار برای کسب و کارهای نوپا.
-توسعه استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب بر اساس مدل های کسب و کار مشتریان.
-ارزیابی مشتریان هدف برندها برای شناسایی کانال های رسانه اجتماعی که بهترین فرصت ها را برای تعامل با مشتری فراهم می کند.
-محاسبه بازگشت مشتریان به هزینه تبلیغات (ROAS) و مقایسه آن با میانگین صنعت.
-ارزیابی بودجه بازاریابی مشتریان و تخصیص هزینه ها برای نیازهای بازاریابی مختلف بر این اساس.
-کمک به مشتریان در راه اندازی وب سایت ها و برنامه های جدید.
-ارزیابی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال فعلی مشتریان و پیشنهاد بهبود بر این اساس.
-انجام ممیزی SEO برای شناسایی مسائل مختلفی که بر عملکرد موتور جستجوی مشتریان تأثیر می گذارد.
-شناسایی فرصت های جدید برای تشویق مشارکت مشتری.


شرایط مشاور دیجیتال مارکتینگ

شرایط مشاور دیجیتال مارکتینگ

-تحصیلات در زمینه بازاریابی، ارتباطات، بازرگانی یا رشته های مرتبط.
-گواهینامه های Google Analytics و AdWords مزیت دارند.
-تجربه ثابت کار به عنوان مشاور بازاریابی دیجیتال.
-دانش کامل از تولید سرنخ، ابزارهای بازاریابی دیجیتال، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و بهترین شیوه های SEO.
-توانایی تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها.
-مهارت های تحلیلی و حل مسئله قوی.
-مهارت های سازمانی و مدیریت زمان برجسته.
-مهارت های عالی مدیریت پروژه.
-مهارت های برقراری ارتباط موثر.
-مهارت های خدمات مشتری استثنایی.


صادق معنوی
محمد صادق معنوی
مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ و محقق تحول دیجیتال

من محمدصادق معنوی، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر، مدیریت کسب و کار (MBA-مارکتینگ) و مدیریت فناوری اطلاعات (BI) هستم. من یک محقق و پژوهشگر حوزه تحول دیجیتال، هوش تجاری، هوش مصنوعی و مشاور ارشد و بهترین مدرس بازاریابی دیجیتال هستم. علاقه‌مندی من ترکیب فناوری‌های نوین با استراتژی‌های خلاقانه برای ایجاد راهکارهای مؤثر در دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال است.

با سال‌ها تجربه در دیجیتال مارکتینگ، تحلیل داده‌ها، اتوماسیون بازاریابی، و بهینه‌سازی عملکرد دیجیتال، توانسته‌ام به کسب‌وکارها کمک کنم تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و هوش تجاری، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند و مسیر رشد خود را هموار کنند.

علاقه‌مندی من به تحول دیجیتال، فراتر از یک تخصص، یک رسالت است.اینکه چگونه نوآوری‌های فناورانه می‌توانند دنیای بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار را متحول کنند و در حد امکان افتخار مشاوره و آموزش را در مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها، ماهان، مجتمع فنی تهران، موسسه آموزش عالی برهان و سازمانهای تجاری را هم دارم. در این وب‌سایت، تجربیات، پژوهش‌ها، و بینش‌های من در این حوزه را با شما به اشتراک می‌گذارم

بیایید آینده دیجیتال را با هم بسازیم!
                                              

ادامه


مقاله قبلیChatGPT برای سئو : 10 روش موثر برای استفاده از آن
مقاله بعدیمشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه