با افزایش آگاهی مصرفکنندگان، اتخاذ یک ذهنیت یکسان برای همه در برنامه فروش آنلاین سازمان شما، گزینه هوشمندانهای نیست.
اکنون، ضروری است که تلاشهای تیم فروش را با فرد تطبیق دهید. بخش بزرگی از فروش اجتماعی، اتخاذ طرز فکر مشتریمدار و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه با یک معرفی گرم و شخصیسازیشده است.
وقتی صحبت از فروش محصولات، خدمات یا حتی مفاهیم میشود، اینترنت در توسعه و پرورش روابط سودمند بسیار عالی عمل میکند. علاوه بر ایجاد روابط، اینترنت فرصتی برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه و بالفعل فراهم میکند و در نتیجه فروش را افزایش میدهد.
موفقیت فروش اجتماعی غیرقابل انکار است، به طوری که اکنون نیمی از درآمد در ۱۴ صنعت قابل توجه، از جمله نرمافزارهای کامپیوتری، مراقبتهای بهداشتی، بازاریابی و تبلیغات، تحت تأثیر فروش اجتماعی قرار دارد.
و با توجه به اینکه ۹۸٪ از نمایندگان فروش با بیش از ۵۰۰۰ ارتباط در لینکدین، به سهمیه خود رسیده یا از آن فراتر رفتهاند، ارتباط با مشتریان بالقوه در شبکههای اجتماعی یکی از ارزشمندترین رویکردهای فروش است.
داستانهای موفقیت در فروش اجتماعی
یک داستان موفقیتآمیز از Juniper Networks میآید. این سازمان با شناسایی پتانسیل بکر رسانههای اجتماعی به عنوان بخشی از فرآیند فروش، یک دوره فروش اجتماعی را برای آموزش ۷۵ نفر از متخصصان فروش داخلی و ۲۵ نفر از متخصصان بازاریابی داخلی خود در سراسر EMEA و آمریکا اجرا کرد.
در نتیجه مستقیم این ابتکار آموزش فروش اجتماعی رسمی، این شرکت علاوه بر افزایش ۴۸ درصدی امتیاز SSI خود، در عرض سه ماه به ارزش ۳.۴ میلیون دلار معامله بسته شده دست یافت - هر دو پیشرفت باورنکردنی.
با اتخاذ رویکردی مشابه در فروش اجتماعی در سازمان خود، ReadyTalk، به عنوان نوآور در زمینه کنفرانس، از مزایای ۱۰۰۰۰۰ دلار ایجاد شده در معاملات جدید خالص، به علاوه بهبود ۳ برابری کیفیت اشتراکگذاری محتوای خود، بهرهمند شد .
موزیو، ارائهدهنده خدمات حمل و نقل، توانسته است با هدف قرار دادن افرادی که در توییتر به راهحلهای حمل و نقل نیاز دارند و ارائه راهحلهای متناسب با نیازهایشان، تولید سرنخ (لید) خود را افزایش داده و حضور خود را در رسانههای اجتماعی تقویت کند .
موزیو پس از اینکه متوجه شد این کاربر رسانههای اجتماعی برای یک سفر کاری آینده، پرواز و هتل رزرو کرده است، بلافاصله در توییتی به او اطلاع داد و به او کمک کرد تا برنامههای سفرش را نهایی کند و او را به یک مشتری دائمی تبدیل کند.
این مثال ساده اما مؤثر، دامنه و پتانسیل به ظاهر نامحدود فروش اجتماعی را در دنیای دیجیتال امروز نشان میدهد.
این رشد پتانسیل به این معنی است که شرکتها باید تلاشهای آموزشی خود را برای کمک به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه خود در زمینه فروش اجتماعی متمرکز کنند تا گفتگوهای معناداری را در طیف وسیعی از کانالهای تخصصی ایجاد کنند.