از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چه انتظاری باید داشت؟

مدیریت استراتژی بازاریابی دیجیتال در داخل شرکت ها معمولا کاری چالش برانگیز است. با این حال شما می توانید یک مشاور بازاریابی دیجیتال را برای مدیریت استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استخدام کنید. از آنجایی که بسیاری از مشاوران دیجیتال با تخصص و پیشنهادات مختلف وجود دارند، ممکن است در مسیر یافتن مشاور مناسب برای رسیدن به اهداف تجاری خود سردرگم شوید. شاید ندانید مشاوران بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کنند و از آنها چه انتظاری دارید. اگر این مورد است، لازم نیست نگران آن باشید. ما اینجا همه چیز را توضیح دادیم تا انتظارات شما را از مشاور بازاریابی دیجیتال تعیین کنیم.


مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کسی است؟

احتمالاً می‌دانید که امروزه بازاریابی دیجیتال برای بقا در دنیای بازاریابی ضروری است. بنابراین، شما باید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با موفقیت بسازید و اجرا کنید. این جایی است که یک مشاور بازاریابی دیجیتال وارد عمل می شود. مشاوران بازاریابی دیجیتال به عنوان یک مشاور برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال شما کار می کنند. به طور معمول، مشاورین دیجیتال مارکتینگ با هدف تبلیغ کسب و کار شما، افزایش آگاهی از برند، ایجاد وفاداری مشتری و افزایش فروش از طریق فناوری های دیجیتال هدفمند، قابل اندازه گیری و تعاملی برنامه ریزی می کنند.


مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

همه مشاوران دیجیتال مارکتینگ یکسان نیستند، اما کم و بیش، همه مشاوران بازاریابی دیجیتال بر حضور دیجیتالی شما تمرکز می‌کنند و برای تقویت استراتژی بازاریابی آنلاین شما تلاش می‌کنند.

1. از استراتژی مراقبت می کنند

توسعه استراتژی دیجیتال مارکتینگ کار آسانی نیست. بنابراین، اگر یک مشاور بازاریابی دیجیتال را استخدام کنید، می توانید انتظار داشته باشید که وی مسئول توسعه و اجرای استراتژی های دیجیتال برای دستیابی به اهداف تجاری شما باشند.

2. محتوای مرتبط برای کسب و کارتان ایجاد می کند

امروزه مشتریان از برندها انتظار دارند که محتوای با کیفیت و ثابتی را برای پاسخ به سوالات و مشکلات آنها ارائه دهند. ایجاد محتوای مرتبط با استراتژی بازاریابی شما یک راه عالی برای ایجاد اعتماد، افزایش آگاهی و ایجاد سرنخ است. بنابراین، مشاور بازاریابی دیجیتال مسئول ایجاد محتوای ارزشمندی هست که از طریق وبلاگ ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، وبینارها و غیره از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما پشتیبانی می کند.

3. موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال تان را اندازه گیری می کند

اثربخشی بازاریابی دیجیتال از قابلیت اندازه گیری آن ناشی می شود. در نتیجه، اندازه‌گیری شاخص‌های موفقیت کلیدی برای اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است. مشاور بازاریابی دیجیتال از KPI یا OKR برای اندازه‌گیری عملکرد کلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما استفاده می‌کنند تا دریابد آیا این استراتژی به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف تجاری شما موفق است یا خیر.

 


مشاوران دیجیتال مارکتینگ با توجه به تخصص خود چه خدماتی را ارائه می دهند؟

مشاوران دیجیتال مارکتینگ با توجه به تخصص خود چه خدماتی را ارائه می دهند؟

همانطور که قبلا گفته شد، مشاوران دیجیتال مارکتینگ انواع مختلفی دارند. با توجه به تخصص خود، آنها ممکن است خدماتی را برای هر دو استراتژی، برنامه ریزی و محتوا یا فقط یکی از این مؤلفه ها ارائه دهند. برای دقیق تر، اجازه دهید با چند مثال این موضوع را روشن کنیم.

به عنوان مثال، مشاور رسانه های اجتماعی خدماتی را به طور خاص برای بازاریابی رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. اگر یک مشاور رسانه‌های اجتماعی را استخدام می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها انتظار داشته باشید که یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند، محتوای مرتبط را از طریق کانال‌های اجتماعی شما ایجاد کنند، پروفایل‌های شما را بهینه کنند و معیارهای موفقیت استراتژی را برای ارزیابی اثربخشی آن زیر نظر بگیرند.

اگر یک مشاور PPC استخدام می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که او خدمات کلی برای مدیریت و اجرای کمپین های تبلیغاتی پولی ارائه دهند. هدف مشاوران  PPC ایجاد تبلیغات پولی است که افراد مناسب را در زمان مناسب جذب می کند. آنها عملکرد کلی کمپین پولی شما را تنظیم، گزارش و بهینه سازی می کنند تا استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را ارتقا دهند.

احتمالاً می‌دانید که سئو یکی از مهم‌ترین بخش های بازاریابی دیجیتال است. بنابراین، اگر می خواهید استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی خود را ارتقا دهید، باید با مشاوری کار کنید که خدمات سئو را ارائه می دهد. کار با یک مشاور سئو به شما کمک می کند به دید بهتر، افزایش نرخ ترافیک، سرنخ بیشتر و بازگشت سرمایه بیشتر برسید.

با توجه به نیازهای تجاری، اهداف و بودجه بازاریابی خود، می توانید همزمان با چندین مشاور کار کنید یا یک مشاور حرفه ای دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید. اگر همزمان با چندین مشاور کار می کنید، مهم است که مطمئن شوید که همه آنها در جهت اهداف یکسانی کار می کنند و پیام های ثابتی را ارائه می دهند.


انتظارات خود را از مشاور بازاریابی دیجیتال مناسب مشخص کنید

انتظارات خود را از مشاور بازاریابی دیجیتال مناسب مشخص کنید

تا به حال شما یاد گرفته اید که انواع مشاور بازاریابی دیجیتال چه کاری می کنند. اکنون زمان آن است که انتظارات خود را تعیین کنید. در ادامه مواردی که می توانید از یک مشاور بازاریابی دیجیتال انتظار داشته باشید آورده شده:

1. تجربه استفاده از ابزارها و فناوری های دیجیتال

اولین هدف شما دستیابی به استراتژی های بازاریابی دیجیتال با یک مشاور برای برآورده کردن اهداف و نیازهای تجاری شما است. بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که آنها در استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند SEO، تبلیغات PPC، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی با تجربه باشند.

2. توانایی تولید سرنخ های مفید

ایجاد سرنخ های آماده فروش بیشتر برای هر شرکتی مهم است. یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید بتواند سفری را برای تبدیل بازدیدکنندگان شما به مشتریان شما فراهم کند. می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید که استراتژی‌های تولید سرنخ را برای دستیابی، جذب، جذب و تبدیل مشتریان خود با تاکتیک‌های درست تولید سرنخ ایجاد کرده و بهبود بخشند.

3. برندینگ

برای همه بازاریابان، دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی مهم است. به همین دلیل، می توانید از یک مشاور بازاریابی دیجیتال انتظار داشته باشید که دامنه برند شما را گسترش دهد، مخاطبان شما را هدف قرار دهد و تعامل مشتری را افزایش دهد.

4. افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت شما

جستجوی ارگانیک بخش خوبی از کل ترافیک وب را هدایت می کند. به همین دلیل، می‌توانید انتظار داشته باشید که یک مشاور از طریق بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بهبود معماری سایت و اصلاح محتوای غیرقابل اجرا، ترافیک ارگانیک به وب‌سایت شما را افزایش دهد.

5. استراتژی داده محور

ایجاد استراتژی های داده محور برای یافتن تنگناها در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مهم است. بنابراین، می‌توانید از یک مشاور بازاریابی دیجیتال انتظار داشته باشید که از استراتژی‌های مبتنی بر داده برای یافتن نقاط قوت و ضعف در هر مرحله از استراتژی بازاریابی شما استفاده کند و کیفیت را با راهنمایی داده‌ها بهبود بخشد.

6. کیفیت خدمات

چه با یک رسانه اجتماعی، PPC یا مشاور تبلیغات دیجیتال کار کنید، برای دستیابی به اهداف و اهداف بازاریابی دیجیتال خود به همکاری نیاز دارید. بنابراین، باید انتظار کیفیت خدمات را در کنار موارد فنی داشته باشید. مشاور دیجیتال مارکتینگ که با آن کار می‌کنید باید شما را در جریان کل فرآیند قرار دهد و با ایمیل‌ها و تماس‌های سریع ارتباط صادقانه ایجاد کند. علاوه بر آن، آنها باید مایل به همکاری با شما باشند و بتوانند به عنوان توسعه دهنده شرکت شما کار کنند.

با در نظر گرفتن این انتظارات در مسیر یافتن مشاور دیجیتال مارکتینگ مناسب، می توانید یک مشاور بازاریابی دیجیتال عالی در هیئت مدیره داشته باشید که می تواند استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب را برای رسیدن به اهداف و اهداف شما ایجاد و ترکیب کند.


مشاوری که همه خدمات را ارائه می دهد: محمدصادق معنوی

مشاوری که همه خدمات را ارائه می دهد: محمدصادق معنوی

من به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای، رویکردی جامع برای تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهم. بازاریابی رشد یک متدولوژی کل نگر است که هدف آن ارائه رشد بلندمدت و پایدار با ارزیابی کل قیف بازاریابی به صورت جامع است. با ذهنیت رشد، هر استراتژی بازاریابی به یک سفر کل نگر تبدیل می شود.

همه ما از نظر بازاریابی می دانیم که نگاه کردن به کل تصویر بسیار مهم است. بنابراین، هدف من ایجاد استراتژی های مناسب برای هر مرحله از بازاریابی با راه حل های مبتنی بر داده و تجربی است. با توسعه مجموعه ای منحصر به فرد از استراتژی های خاص شرکت، ما برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت را در راستای اهداف بازاریابی شما ایجاد می کنم.

از آنجایی که بازاریابی رشد مستلزم رویکردی کل نگر است،  اینجا همه چیز برای دستیابی به اهداف معینی که به اهداف بزرگتر مرتبط هستند، ساختار یافته است. با کمک روش OKR (اهداف و نتایج کلیدی)، من اهداف کل شرکت را تعیین می کنیم و آنها را به برنامه های عملیاتی ماهانه تبدیل می کنیم.

اگر می خواهید با یک مشاور بازاریابی دیجیتال حرفه ای کار کنید، احتمالاً انتظار دارید که معیارهای کلیدی موفقیت را اندازه گیری کنند. با روش تست و یادگیری که توسط من طراحی شده است، به سرعت همه کمپین های بازاریابی را آزمایش و بهینه می کنیم. روش تست و یادگیری ما را قادر می سازد تا رشد پایدار را به طور مداوم نظارت، اندازه گیری و بهینه سازی کنیم. این یک روش مبتنی بر داده است که در آن داده‌های کمپین را به‌طور کلی ارزیابی می‌کنیم تا بینش درست را به دست آوریم و تکرار کنیم.

لازم نیست نگران استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود باشید، ما در هر قدم دستیابی به رشد را دنبال می کنیم!


صادق معنوی
محمد صادق معنوی
مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ و محقق تحول دیجیتال

من محمد صادق معنوی مدرس دانشگاه، مشاور و مدرس تحول دیجیتال، بازاریابی دیجیتال، هوش تجاری و هوش مصنوعی هستم. تحصیلات من در زمینه مهندسی کامپیوتر در دوره کارشناسی و ترکیب آن با مدیریت کسب و کار با گرایش مارکتینگ در کارشناسی ارشد سبب خلق یکی از بهترین متخصصین دیجیتال مارکتینگ شد. بدلیل علاقه زیاد برای توسعه دیجیتال در کسب و کارها، فراگیری مدیریت فناوری اطلاعات با گرایش هوش تجاری را در مقطع دکتری شروع کردم. چرا که تحول دیجیتال نیاز امروز دنیا و ایران ماست که باید به سرعت در تمام سازمانها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایجاد شود. مباحثی مانند هوش تجاری و کسب و کار هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی از مهمترین علاقه مندی های من در این زمینه است. با تکیه بر سال‌ها تجربه عملی، مشاوره و تدریس، هدف من توانمندسازی کسب‌وکارها و افراد برای دستیابی به رشد پایدار در عصر دیجیتال است.

 

تخصص‌ها و حوزه‌های کلیدی فعالیت

تجربیات  من در چندین حوزه حیاتی سازمانی و کسب‌وکار باعث شده تا بتوانم یک پکیج کامل از مشاوره، آموزش و خدمات تحول دیجیتال را به سازمانها ارائه دهم که امکان ارائه راهکارهای جامع و همسو با نیازهای بازار امروز را فراهم می‌آورد:

دیجیتال مارکتینگ: تسلط کامل بر تمامی کانال‌ها و ابزارهای دیجیتال به دلیل تحصیلات مرتبط و سالها مشاوره و کار اجرایی در این زمینه، برای خلق حضور آنلاین قدرتمند و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار.
بازاریابی و دیجیتال برندینگ: طراحی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی اثربخش که منجر به افزایش سهم بازار و تقویت جایگاه برند می‌شود.
پرسونال برندینگ: کمک به متخصصان و مدیران برای ساختن و مدیریت هوشمندانه هویت حرفه‌ای خود در فضای رقابتی.
هوش تجاری (BI) و کسب‌وکار هوشمند: استفاده از داده‌ها به عنوان دارایی اصلی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و شناسایی فرصت‌های پنهان رشد.
هوش مصنوعی (AI) در کسب‌وکار: ادغام فناوری‌های نوین هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی فرآیندها، شخصی‌سازی تجربه مشتری و افزایش بهره‌وری.
تحول دیجیتال (Digital Transformation): هدایت سازمان‌ها در مسیر گذار از مدل‌های سنتی به ساختارهای دیجیتال چابک و آینده‌نگر با هدف ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان.


سابقه تدریس و مرجعیت علمی

علاقه مندی و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی و مسیر حرفه‌ای من، آموزش و انتقال دانش بوده است. من سال‌ها به عنوان مدرس دیجیتال مارکتینگ، هوش تجاری، هوش مصنوعی و سایر مباحث مرتبط با تحول دیجیتال فعالیت داشته‌ام و همواره تلاش کرده‌ام مفاهیم پیچیده را به صورت کاربردی و قابل اجرا به دانشپذیران و غلاقه مندان این حوزه منتقل کنم.

تلاش مستمر من برای ارائه محتوای دقیق و به‌روز، باعث شده است که در سال‌های گذشته، نام من به طور مداوم در بالاترین نتایج جستجوی گوگل به عنوان استاد دیجیتال مارکتینگ، مدرس دیجیتال مارکتینگ، مشاور دیجیتال مارکتینگ و مشاور تحول دیجیتال و مدرس هوش نجاری تثبیت شود. این جایگاه، مسئولیت بزرگی برای به‌روز نگه داشتن دانش و ارائه بهترین مشاوره‌ها به شماست.

 من افتخار مشاوره و آموزش را در مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها، موسسه آموزش عالی ماهان، مجتمع فنی تهران، موسسه آموزش عالی برهان و سازمانهای تجاری را هم دارم.

اگر آماده‌اید تا کسب‌وکار خود را با تکیه بر علم بازاریابی، قدرت برندینگ و هوشمندی داده‌محور به سطح بعدی ببرید، خوشحال می‌شوم که در این مسیر همراه شما باشم.
 

بیایید آینده دیجیتال را با هم بسازیم!
                                              

ادامه


مقاله قبلیچگونه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ شویم (راهنمای کامل)
مقاله بعدیتحول دیجیتال چیست؟ مرور سریع بر تحول دیجیتال
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه