چگونه به یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ تبدیل شویم

بازاریابی دیجیتال یک نیاز رو به رشد برای مشاغل است زیرا اینترنت کاربران فعال بیشتری به دست می آورد. فریلنسر دیجیتال مارکتینگ (بازاریاب های دیجیتال مستقل) نیازهای بازاریابی هزاران کسب و کار را که به دنبال استفاده از دیجیتال برای توسعه کسب و کار هستند، برآورده می کنند. اگر در حال آماده شدن برای فریلنسری دیجیتال مارکتینگ هستید درک چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال مهم است . در این مقاله، به این می پردازیم که یک بازاریاب دیجیتال مستقل چیست، توضیح می دهیم که چگونه می توان به یک بازاریاب تبدیل شد و مهارت های لازم برای عملکرد موثر در این نقش را برجسته کرد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

فریلنسر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فریلنسر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ یک شخص مستقل است که از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات مشتری و بهبود فروش استفاده می کند. فریلنسر های دیجیتال مارکتینگ، برندهای مشتریان خود را از طریق ابزارهای مختلف مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو تبلیغ می‌کنند. فعالیت های روزانه آنها شامل مشاوره به مشتریان، انجام تحقیقات بازار و ایجاد طرح های بازاریابی است. محیط کار یک بازاریاب دیجیتال آزاد تا حد زیادی آزاد است، اگرچه آنها برنامه های مشتریان خود را دنبال می کنند. اکثر این متخصصان از راه دور کار می کنند و می توانند با تیم بازاریابی موجود یک شرکت شریک شوند.


چگونه یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ شویم؟

چگونه یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ شویم؟

در اینجا مروری بر چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال است:

 

1. در مورد یک تخصص تصمیم بگیرید

بازاریابی دیجیتال یک حوزه گسترده است، زیرا کانال های بازاریابی مختلفی وجود دارد. بازاریابان معمولاً این کانال ها را به صورت جداگانه مطالعه می کنند تا در آنها مؤثرتر باشند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مستقل، می توانید یک یا دو کانال را برای تمرکز بر یادگیری انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که در بازاریابی ایمیلی یا رسانه های اجتماعی تخصص داشته باشید. حتی در کانال‌های وسیع خاصی، هنوز کانال‌های فرعی وجود دارد که می‌توانید به عنوان تخصص انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما می توانید در اجرای تبلیغات در یک پلت فرم رسانه اجتماعی خاص تخصص داشته باشید. تخصص یک راه عالی برای رشد مشتریان وفادار است.

 

2. آموزش مناسب را دریافت کنید

قدم بعدی این است که مهارت های بازاریابی خود را توسعه دهید. خوشبختانه هزاران منبع بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین برای استفاده شما وجود دارد. بسیاری از بازاریابان دیجیتال به طور خودآموز (سلف استادی) با استفاده از فیلم های آموزشی یاد می گیرند. با این حال، می توانید در یک موسسه آموزشی بازاریابی دیجیتال که گواهی صادر می کند نیز ثبت نام کنید. این نیز می تواند آنلاین یا حضوری باشد. گواهینامه ها برای نشان دادن شایستگی به مشتریان بالقوه مهم هستند

 

3. کسب تجربه مرتبط

برای یک حرفه مبتنی بر مهارت مانند بازاریابی دیجیتال، به تجربه نیاز دارید تا مهارت های خود را توسعه دهید و وب سایت شخصی خود را بسازید. شما می توانید با کارآموزی در یک شرکت بازاریابی دیجیتال یا مطالعه کمتر از یک بازاریاب دیجیتال معتبر، تجربه کسب کنید. این به شما این امکان را می دهد که وظایف را زیر نظر متخصصان با تجربه تر امتحان کنید. بسیاری از برنامه‌های آموزشی شامل تست‌های تمرینی هستند که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های خود از آنها استفاده کنید. کار داوطلبانه نیز یک گزینه عالی برای کسب تجربه است.

 

4. وب سایت خود را بسازید

وب سایت شخصی شما برای رشد کسب و کار شما ضروری است. این به عنوان یک نمونه کار برای شما عمل می کند تا کارهای قبلی و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارید. وب سایت شما همچنین یک صفحه فرود است که می توانید ترافیک را به آن هدایت کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند کار شما را مشاهده کنند. بسته به اهداف بلند مدت خود می توانید یک وب سایت شخصی و یک سایت تجاری ایجاد کنید. مطمئن شوید که بهترین و جدیدترین کار خود را در وب سایت خود قرار داده اید. همچنین، وب سایت خود را از نظر سئو بهینه و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر کنید تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و حفظ کند.

وب سایت تجاری شما میتواند به شکل یه وبسایت شرکتی، وب سایت مجله آنلاین و یا یک فروشگاه آنلاین باشد.

 

5. یک وبلاگ بازاریابی ایجاد کنید

یک وبلاگ بازاریابی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما ضروری است. این امکان را به شما می دهد تا برای کاربران اینترنتی که به آنها نیاز دارند محتوایی پیرامون بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید. با SEO و SEM، می توانید محتوای وبلاگ خود را برای افرادی که احتمالاً خدمات شما را می خواهند، هدف قرار دهید. سپس، پس از خواندن وبلاگ خود، می توانید از کپی رایتینگ و سایر ترفندهای بازاریابی برای الهام بخشیدن به آنها برای باز کردن وب سایت خود استفاده کنید. این یکی از موثرترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است.

 

6. قیمت خدمات خود را تعیین کنید

انتخاب قیمت شما یک فرآیند حساس است، زیرا می تواند بر حمایت و سودآوری شما تأثیر بگذارد. هنگام تعیین قیمت باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله سطح مهارت، پیچیدگی کار، در دسترس بودن رقابت، و ماهیت مشتریان شما. درباره رقابتی که از کانال های مشابه شما استفاده می کند تحقیق کنید و از قیمت آنها مطلع شوید. به عنوان یک مبتدی، می توانید از شروع پایین برای ایجاد شهرت و پایگاه مشتری خود بهره مند شوید.

 

7. خدمات خود را بازاریابی کنید

پس از راه اندازی کسب و کار خود، اکنون می توانید خدمات خود را بازاریابی کنید. به عنوان یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ، بخش عمده ای از بازاریابی شما از طریق وب سایت شما انجام می شود. می‌توانید سایر کانال‌های بازاریابی مؤثر مانند رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی سنتی را کشف کنید. ارجاع مشتری همچنین یک کانال بازاریابی مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بهترین کیفیت کار را به مشتریان خود ارائه می دهید. با اختصاص وقت برای مشتریان، شفاف بودن و سروقت بودن، اعتماد مشتریان را جلب و ارتباط خود را با آنها تقویت خواهید کرد.

 

8. پیشنهادات را برای مشتریان ارسال کنید

ارسال پیشنهادات آخرین مرحله قبل از شروع به دست آوردن مشتری است. یک پیشنهاد ایده آل شامل درک شما از نیازهای بازاریابی مشتری، برنامه اقدام، بودجه و جدول زمانی برای اجرا است. می‌توانید از پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های حرفه‌ای مختلف برای جستجوی مشتریانی که احتمالاً خدمات شما را می‌خواهند، استفاده کنید. شما همچنین می توانید پیشنهادات خود را از طریق ایمیل، پیامک و یا پیام رسان های اینترنتی برای آنها ارسال کنید.


مهارت هایی که به عنوان یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارید

مهارت هایی که به عنوان یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز دارید

در اینجا چند مهارت مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

 

مهارت های تحقیق

تحقیقات بازار بخش مهمی از کار یک بازاریاب دیجیتال مستقل است. شما ساعت ها در مورد رفتار بازار و افراد تحقیق می کنید تا پروفایل های مشتری را توسعه دهید. این پروفایل ها تعیین می کنند که برای چه کسانی تبلیغات می فرستید و چه نوع تبلیغاتی را ارسال می کنید. بسته به مکانی که در حال تحقیق هستید، یافتن اطلاعات بازار می تواند ساعت ها طول بکشد. گردآوری و مرتب سازی اطلاعات بازار برای تجزیه و تحلیل نیز زمان می برد. بنابراین، مهارت های تحقیق برای مکان یابی اطلاعات جامع و دقیق بازار حیاتی است.

این کار میتواند با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام شود.

 

مهارتهای فنی

فریلنسرهای دیجیتال مارکتینگ به ابزارهای نرم افزاری زیادی برای انجام وظایف خود متکی هستند. آنها از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها برای تجزیه و تحلیل داده های بازار و ردیابی روندهای بازار استفاده می کنند. همچنین ابزارهای بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که بازاریابان دیجیتال از آنها برای ارسال پیام های خودکار به مشتریان استفاده می کنند. بازاریابان دیجیتال آزاد نیز اغلب از نرم افزارهای طراحی گرافیکی، پردازش متن و کنفرانس از راه دور استفاده می کنند. آنها به مهارت های فنی کافی برای استفاده از نرم افزار برای حل مشکلات مشتریان خود نیاز دارند.

 

مهارت های مذاکره

فریلنسرهای دیجیتال مارکتینگ قیمت و زمان خود را برای مشتریان خود تعیین می کنند. برخی از بازاریابان دیجیتال برای مشتریان علاقه مند قیمت ثابتی دارند، اما بیشتر بازاریابان به صورت فردی مذاکره می کنند. این به ویژه زمانی اتفاق می افتد که مشتری یک پروژه بلند مدت ارائه می دهد. بنابراین، فریلنسرهای دیجیتال مارکتینگ به مهارت‌های مذاکره نیاز دارند تا مطمئن شوند که بهترین نتیجه مالی را برای کار خود بدون از دست دادن مشتریان زیادی دریافت می‌کنند. هزینه کافی می تواند روحیه را بهبود بخشد و منجر به کار با کیفیت بهتر شود.

 

مهارت های ارتباطی

بازاریاب های دیجیتال فریلنس معمولا یک جلسه مشاوره با مشتریان برای تعیین نیازهای آنها برگزار می کنند. آنها برای درک خواسته های مشتری خود به گوش دادن فعال نیاز دارند. توجه دقیق به مشتری و نشانه های غیرکلامی آنها می تواند به بازاریابان آزاد کمک کند تا رضایت مشتری را تضمین کنند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال با دقت، می تواند تشخیص دهد که ممکن است مشتری نتواند ایده های ذهن خود را کامل و درست توضیح دهد. این متخصصان همچنین به مهارت های نوشتاری و گفتاری عالی برای ارائه بازخورد به مشتریان نیاز دارند. داشتن مهارت های ارتباطی عالی می تواند به بازاریابان دیجیتال مستقل در توضیح اصطلاحات فنی به مشتریان کمک کند.

 

خلاقیت

خلاقیت شامل استفاده از تخیل شما برای ایجاد کار یا دیدگاه های منحصر به فرد است. خلاقیت یک مهارت ضروری در بازاریابی است، زیرا بازاریابان با استفاده از ایده های جدید که محصولات و خدمات را به طور منحصر به فرد ارائه می دهند، توجه مخاطبان خود را به خود جلب می کنند. علاوه بر این، خلاقیت برای بازاریابان دیجیتال مستقل برای کمک به حل مشکلات بازاریابی مهم است. به عنوان مثال، اگر مشتری دارند که محصولاتش در یک مکان خاص نامحبوب یا بحث برانگیز است، به خلاقیت نیاز دارند. بازاریابان دیجیتال همچنین در پیشنهادات و پیشنهادات خود از خلاقیت استفاده می کنند.

 

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ شامل نوشتن متون تبلیغاتی برای مشاغل یا افراد است. این مهارت یک نیاز اصلی است زیرا بخش بزرگی از کار و وظایف روزانه یک بازاریاب دیجیتال است. به عنوان مثال، زمانی که بازاریابان دیجیتال یک برند را تبلیغ می کنند، می توانند محتوا بنویسند تا خوانندگان را جذب کنند. این امر به ویژه برای متن بازاریابی طولانی مهم است. کپی‌نویسی عالی می‌تواند تعامل مخاطبان و تبدیل‌های فروش را بهبود بخشد، زیرا مردم می‌توانند با کپی بازاریابی ارتباط برقرار کنند. کپی رایتینگ به مهارت های نوشتاری عالی و درک داستان سرایی نیاز دارد.

 

SEO و SEM

اغلب، بازاریابان دیجیتال در وظایف خود با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) مواجه می شوند. این مهارت ها برای بازاریابان دیجیتال ضروری است تا بتوانند وب سایت های موثری برای خود و مشتریان خود ایجاد کنند. SEO و SEM از تحقیقات و تجزیه و تحلیل موتورهای جستجو برای اطمینان از رسیدن ترافیک اینترنتی به وب سایت ها استفاده می کنند. به همین ترتیب، بازاریابان دیجیتال به مهارت‌های SEO و SEM نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که خریداران بالقوه می‌توانند محصولات مشتری خود را هنگام جستجو پیدا کنند.


صادق معنوی
محمد صادق معنوی
مدرس، منتور و مشاور دیجیتال مارکتینگ

من محمد صادق معنوی دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت کسب و کار هستم. من در سال های گذشته به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ با کسب و کارهایی در ابعاد مختلف و در صنایع مختلف همکاری داشته ام. و به آنها کمک کرده ام تا دید آنلاین خود را افزایش دهند، سرنخ ایجاد کنند و درآمد خود را از طریق استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ موثر افزایش دهند. بیشتر



مقاله قبلیبازاریابی دیجیتال: راهنمای کامل بازاریابی آنلاین شما
مقاله بعدیآنچه باید درباره مشاور دیجیتال مارکتینگ بدانیم
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه